Sunday, January 14, 2018

SINAU URIP

Mlakune salah siji karo liyane wong iku onone bedo lan werno werno. Mlakune iso podo nang arahe namung, prosese siji lorone iso bedo lan kadang ora gatuk babar blas.  Angele dadi wong urip, angele sinau dadi wong seng sak benere wong. Akeh banget wolak walike ati seng awake dhewe nglakoni. Tinemu seng sak niki dadi sek sakbenere bener miturut nalare dhewe, biso ora kanggo babar pisan nang wektu mengarep kanggo awake dhewe. Dadi kepastian bener niku ora biso dipastike saklawaase. Onone mung berubah ubah miturut pemahaman nalar awake dewe. Kuwi gumantung seko dasare ati lan pikiran nang wektu sakniki. Sak apik apike wong urip meniko seng saged jujur mituhu datheng awake piyambak, awake piyambak meniko ingkang maksudipun saking intine djati nipun wong urip. Angel pancen menopo ingkang seng  dikarepen asmane “ djati “, djati meniko barang seng pangonane ono ng jero seng paling njero saben2 wong urip. Ora sembarangan wong urip biso nemoni djatinipun piyambak - piyambak. Ono seng wes nemoni djatine miturut awake dhewe, namung akeh seng kliru angone ngarani nek barang kuwi arane djati. Dalan dowo prosese supoyo biso ketemu ingkang arane djati, inti sak inti intine barang software seng ono ng njero awake dhewe – dhewe. Proses seng ora ono pedote, sinau podo sinau, latihan terus terusan, njamin ora njamin mbuh biso ketemu seng diarani djati meniko mbuh ora, nek wes biso mendekati  ketemu kuwi wes iso diarani menungso seng apik, menungso seng resik, menungso seng manunggal karo awake dhewe, manungso seng mituhu karo awake dhewe.
Djati meniko ibarate obor ng wayah awan seng tetep murub, ibarate garis pathokan ng njero bunderan, ibarate lor kidule arahe wong mlaku, ibarate teteg banyu ng kali gede, ibarate wayah ing wanci subuh, kabeh wujude tindakan seng metu seko awake dewe meniko murni sangking asile olahan seko njero awake dewe, sanes seko olahane pihak njobo. Ngerti menopo seng kudu dilakoni lan kudu ditindakaken, tetep nglakoni mesti mboten wonten pengaruhe, mesti nglakoni mesti mboten diregani, mesti nglakoni mesti angel, mesti nglakoni. Djati kuwi wujude tindakan seng marai, sanes tindakan lantaran mergo, djati meniko jujur lan mituhu kaleh awake piyambak.

Sugeng rawuh djati, mugi saged dados obor, dados garise pathok, dados lor kidule mlakune wong seng lagi nglakoni sinau dadi wong urip. Amin….

Monday, June 6, 2016

KEYAKINAN HIDUP


Hidup adalah bukan sebuah definisi satu dua kata yang menjadi kalimat selanjutknya mengiring kita kedalam sebuah pemahaman untuk mengikuti dan mengamini tentang arti dari sebuah kata yang menjadi kalimat tersebut. Semua unsur2 kehidupan yang kita merasa bisa mendifinisikan arti dan maknanya adalah hanyalah keterbatasan dan memperlihatkan kelemahan kita sebagai yang katanya sekarang seorang manusia. Dan bukan sebuah definisi itu sendiri adalah definisi yang kita bangun untuk mendapatkan definisi. Sebuah makna tertentu selanjutnya dibantah dengan keterbalikannnya itu sendiri adalah sama sama makna yang dibangun untuk sebuah arti dari sebuah materi atau benda tersebut. Rumit dan sangat yakin tidak bisa dijangkau. Tan kinoyo ngopo tan keno kiniro. Ada sesuatu hal yang memang kita sebagai mahluk tidak bisa menjangkaunya dan kita cukup untuk tidak tahu akan sesuatu itu, menjalani dan bergembira dengan ketidak tahuannya itu. Tetap dengan yakin dan menyakini bahwa ada satu dzat yang maha besar, sangat dan sangat dan menguasai semuai seisinya.
Daun yang ada dipohon disamping rumah adalah sebuah maha agung yang seharusnya saya pahami bahwa semuanya telah diciptakan dengan sangat sempurna, bahwa ada sang ADA untuk keadaan yang ada dialam ini. Sang ADA ada di embun pagi, ada di udara yang kita hirup, ada didalam mimpi malam kita, ada disaat kita tak berdaya, ada disaat kita makan, ada di lidah kita, ada disaat kita mandi, ada di air, ada ruangan sempit ini, ada debu kecil yang berterbangan, ada di sesuatu yang tidak ada, ada dibenda yang katanya solid.
Kontradiksi antara ya dan tidak antara baik dan buruk, antara bagus dan jelek, antara hitam dan putih, antara ini dan itu, antara kamu dan saya, antara indah dan jelek. Antara tersebut adalah pembeda yang sebenaranya semuanya itu tidak ada. Sekali lagi itu hanyalah keterbatasan dan kelemahan kita sebagai mahluk dari sang ada. Siapa kah yang layak disebut baik untuk kedua belah rumah yang saling berdekatan, dengan tidak membunyikan radio keras keras atau salah satu tentangga yang maklum dengan bunyi radio yang sangat keras. Mana yang sebenarnya baik?
Sang ADA setiap dan waktu, sekali lagi waktu itu sendiri adalah batasan, sedangkan sang ADA adalah tanpa batas, setiap keadaan tanpa terbatas oleh waktu, sang ADA selalu ada disetiap dan seluruh yang ada di alam jagad raya. Tanpa ada kalkulasi dan kajian ilmiah untuk menjabarkan adanya sang ADA, cukup melihat semut kecil yang ada dirumah kita adalah tampilan tuhan yang maha sempurna. Logika manusia sangat jauh dan tidak akan bisa mampu menjangkau kepadaNYA. Keyakinan akan perwujudan keimanan tentang apa yang kita imani untuk mejadikan pedoman untuk bertahan hidup dan melanjutkan kehidupan selanjutnya sesuai dengan keyakinan yang kita anut, keyakinan yang akan menjadikan penganutnya menjadi merasa lebih baik.
Keyakinan akan mengantarkan kepada satu titik dimana kita berada pada satu kenyamanan kehidupan untuk tetap melanjutkan kehidupan, melanjutkan kehidupan yang mudah mudah di satu titik terakhir mendapat panggilan untuk yang menjadi mahluk untuk bersama sama yang lainnya juga dipertemukan dengan sang ADA.

Dumai, 1 Ramadan 1437, 6 Juni 2016


Sunday, April 17, 2016

SAPA SENG NGERTI ( MBOK )

Kiye dino, wes akeh seng diliwati, akeh seng rung ngerti koyo apa mbiyen mulo2ne seng wes dilakoni seko sejarah awal seng wes tau kaleksanan ing daerah kiye. Daerah seng jare pernah diliwati utowo wes tau dipanggoni dening kanjeng sunan kalijogo ( podo2 ra ngertine tur kur jare, nek kepingin ngerti temenan yo podo2 sinau sejarah_nek gi pas gelem) iki dadi dalan seng tak tekan mbesok rep tak lakoni ngo wektu2 ngarep urip ng ndunyo. Daerah seng jare ono kalen seng ngawe poro wali mergone tekan saiki ra tau ilang tur eseh ono kalene, mung bedone soyo cethek mergo ra tau di rumat. Nek miturut pakar irigasi yo kahanane saiki ra klebu saluran seng cocok nggo miline banyu. Ojo kaget nek ono salah siji utowo salah loro malah2 akeh wong nang daerah iki akeh seng eseh turunane kanjeng sunan  kalijogo ( yo kur mbedeg, sapa ngerti ). Deso iki saiki jenenge paitan, mbiyen ono aranedaerah krajan ( iso wetan lan kulon ) ono ugo pedukuhan lan daerah ngronggongan. Sopo ngerti pertelon lurung seng jare saiki akeh medine ( mbiyen saurunge akeh lampu pln ) mbiyen daerah kuwi dadi seng nggo ngaso utowo seng nggo nyusun strategi perange pangeran diponegoro. Sopo ngerti wong seng paling awal mbabad alas ng daerah krajan kuwi salah sijine wong seng niat ngolek ngilmu urip, sopo ngerti wong kuwi seko kerajaan mojopait_opo meneh jamane hayam wuruk lan patih gajah modo. Sopo ngerti daerah iki mbiyene daerah seng paling akeh nyumbang upeti seng paling akeh seko daerah liyane ng kerjaaan mataram.  Ugo sopo ngerti daerah iki daerah seng nggo ngrembug priwe carane kerajaan jawa hindu budha iso runtuh ng tanah jawi. Sopo ngerti daerah iki daerah seng nyumpang prajurit2 kerajaan jawa seng paling ampuh banding karo liyane.
Deso paitan seng saiki rasane eseh banget le kurang roso jawane, gotong royonge eseh ono pora yo ( kerigan dalan deso, dandan oloran, bedag tikus, lan liyane ), rodo kurang ngrumat_(salah siji utowo salah loro mungkin eseh ono seng gelem seng nguri2 ) seng wes tau ono lan dilakoni wong2 ng ndeso paitan. Jaran kepang turonggo  muda sekiye eseh mlaku, mugo mlaku tekan ngesok ngembem ben anak putu kabeh iso ngerti lan melo nguri2 onone kuwi. Kunthingan ? kesenian opo kuwi ? opo seng sholawatan jowo terus ono tabuhane klonengan jowo ?.  lumpang, poro, lesung? opo kuwi ?, Sendaren ? dolanan apa kuwi?
Deso paitan seng roto2 wong enome rung gelem nyemplung sawah melo buruh ngupoyo sego, luwih milih seng liyane seng jarene luwih apik lan luwih ngasilke ( termasuk enyong ). Jane yo kur priwe carane ndeleng sekabehane perkoro, dhuwur endepe perkoro kabeh seko umume nang kahanan ( termasuk seng kapusan seko carane ndeleng).
Deso paitan seng jaman mbiyene ora genah ( opo urung ngerti jane_mergo ra gelem ngluru jane seng kepriwe) alur seko mulo asale babad alas ( opo mungkin udu alas_mung pomahan suwung ), sopo seng ngerteni, sopo seng ngerteni kabeh mau, isone mung mbedeg karo mbedeg, karo ngedegke ati lan pikiran, yoiku jaman mbiyen ng ndeso paitan kuwi poro wali podo kumpul, ngrembug kahanan masyarakat jawi, priwe carane nyebarke agami, sak durunge kuwi mungkin poro biksu budha lan hindu podo nglumpuk ng daerah seng jenenge deso paitan iki kanggo nyebarke agami ugi. Kuwi udu yebar kebohongan utowo nipu salah sijine berita, iki mung priwe carane ngedegke pikiran lan ati kanggo anak putu kabeh seng ora nduweni fakta sejarah onone deso paitan. Mugi slamet dumatheng tiang sedanten deso paitan anggenipun nglampahi menopo ingkang dipun seng mogo kuwaos dawuh, menungso meniko naming manut menopo ingkang dipun dawuhi.

Akeh salahe lan akeh ngawure, sepurone ngeh.